Monitorowanie cen sposobem na sukces w firmie

Jak wygląda kwestia monitoringu cen konkurencji, czy to się w ogóle opłaca, czy też nie i nie ma sensu się tym zajmować? Trudno powiedzieć, kiedy nie ma odniesienia do konkretnego sektora lub konkretnej firmy i produktów. Jedno jest natomiast pewne – monitorowanie konkurencji tak naprawdę zawsze przynosi zwrot i kwestia jest tylko taka, co chcemy monitorować i jak dużo chcemy na ten monitoring wydać. Jeżeli zależy nam na tym, by ten monitoring był bardzo szeroki, to jasne jest, że wydatek także musimy być dość duży.

Na czym polega tak właściwie monitorowanie cen?

Monitorowanie konkurencji to bieżące sprawdzanie, po ile nasza konkurencja sprzedaje to, co my sprzedajemy lub rzeczy podobne o takiej samej funkcji lub o takim samym wyglądzie. Jeżeli wiemy, że konkurencja sprzedaje coś np. za 20 zł, to my możemy swoją cenę ustalić na 19,99, co zarówno cenowo, jak i w wizualnym pojęciu, będzie cena znacznie niższą, bo kilkanaście złotych zamiast kilkudziesięciu, mimo że różni się tak naprawdę jednym groszem. Tak czy inaczej, po takim obniżeniu cen, nasz produkt pokaże się na górze listy porównywarki cen, jako najtańszy. Trzeba jednak pamiętać przy tym, że w większości przypadków ludzie dokonują decyzji zakupowych właśnie na podstawie ceny. Dlatego też jasne jest, że jeżeli nasza cena będzie niższa przy takim samym produkcie o takich samych bądź też bardzo podobnych parametrach, to u nas właśnie zostanie on zakupiony, a nie w innej firmie.

Czy monitoring cen pozwala nam dużo zarabiać?

Tak naprawdę nie można ustalić takiej jednej kwoty zwrotu czy też zysku, jaką da nam monitorowanie konkurencji. Dzieje się tak dlatego, że każda branża jest inna, każda firma jest inna i każdy produkt także jest inny. Co za tym idzie, nie można przestawić takiego jednego wzoru, który pokazywałby to, jak to będzie ostatecznie wyglądać. Jednakże jasne jest też to, że w takim przypadku konieczne jest przygotowanie się na to, że na początku takie monitorowanie cen może nam przynieść tak naprawdę same straty. Zyski pojawią się dopiero później.

Ile trzeba zapłacić za monitorowanie konkurencji?

Monitorowanie konkurencji jakby nie patrzeć, nie jest wcale łatwą ani tanią sprawą.Mała cena jest możliwa wtedy, kiedy produktów jest niewiele, podczas gdy mamy duży sklep, to jasne staje się, że taki monitoring stanie się nagle kosztowny. Co prawda dla sklepu, który ma duże dochody i który ma naprawdę dużo klientów, to taki wydatek nie jest czymś nie do przeskoczenia, to w przypadku czegoś małego trzeba będzie się liczyć z tym, że ten wydatek może być odczuwalny, bo będzie to od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. To natomiast z pewnością nie są małe pieniądze i nikt nam nie może zagwarantować tego, że będziemy mieli dzięki temu działaniu większe. Jednakże monitorowanie konkurencji w obecnych czasach jest rzeczą bardzo przydatną i z pewnością nie można mu odmówić genialności. Rozważanie to ma coraz więcej zwolenników, a jeżeli tak jest, to znaczy, że naprawdę działa. Nie zawsze jednak jest sens, by je stosować.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: